Veckans utmaning

Godmorgon hjärtan!! Vad säger ni? Är vi redo för en ny vecka?? Jag kan helt ärligt inte riktigt bestämma mig. Helgen var ju magiskt bra så jag är inte direkt redo att lämna den, samtidigt är jag riktigt taggad på att checka av de här 3 första dagarna för efter det har vi inga mer föreläsningar, men å andra sidan har jag lite stress över att jag inte har tagit tag i mitt PM-skrivande vilket betyder att det är vad jag måste göra alla de resterande dagarna (inklusive helgen). Så ja, lite lätt splittrat sådär, haha!

Men så slår det mig att det spelar absolut ingen roll. Det är Måndag och så enkelt är det, so let's kick it!

Måndag, ny vecka - ny utmaning! Som ni vet vid det här laget så har jag dragit igång Veckans utmaning för en hälsosam start på året, vilket innebär att det första inlägget här varje vecka kommer vara en utmaning som ni sen har de kommande 7 dagarna på er att utföra. Är ni på? Kommentera då här under, är ju så kul att se att vi gör det tillsammans =)

(Första) Vecka 2: Rannsaka dig själv
Vecka 3: 150 minuter fysisk rörelse
Vecka 4: Planering är A och O
Vecka 5: (minst) 3 yoga-pass

Veckans utmaning

... är att varje dag (yes, ni läser rätt - varje dag) stå i plankan 1 minut.
Alla som har stött på mig i min roll som gruppträningsinstruktör eller "träningsprofil" vet att jag fullkomligt brinner för core-träning. Inget är så viktigt som det, för det är så att coren hjälper dig i allt från tunga lyft på gymmet till att bära hem matkassarna eller sträcka dig efter kaffepaketet på översta hyllan i köket. Coren är ALLTID med och är den som hjälper till med att hålla dig skadefri. 1 minut om dagen är absolut ingenting (du kan göra det under tv-reklamen, samtidigt som pastan kokar, när du ändå är på gymmet eller när du står och väntar på popcornen i micron), men kan vara skillnaden på ett ryggskott eller inte.

OBS! Alltid teknik före svårighetsgrad! Börjar du känna det i ryggen vill jag att du kommer ned på knä. Är du däremot stark och känner att 1 minut på tå inte är någon utmaning överhuvudtaget, utmana dig själv då med någon variation (fot-tappar till sidan, lyft ena armen 30 sek och sen andra, gör den dynamisk genom att dra dig fram över armbågarna och sen tillbaka över tårna - möjligheterna är oändliga).

Så 1 vecka, 1 minut om dag - vilka är på?? Lämna en kommentar här under så kör vi!

Gillar

Kommentarer

Marie
Marie,
Lycka till med stuiderna denna veckan, jag har också två uppdrag som ska vara inne senast ons, så jag har ockås lite nu dessa dagar
sweetwordsbymirre.com
Stellalundmark
Stellalundmark,
Det du skriver är så sant! Jag själv har haft problem med ryggskott x antal gånger men känner att det verkligen hjälper att träna mage och stå I plankan!! Superbra initiativ av dig! ❤️ Kram
nouw.com/stellalundmark
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229