3 veckor utan gym, 3 dagar utan koffein

Godmorgon hjärtan! And happy Friday!! För mig spelar dagar som sagt verkligen ingen roll just nu. Helt ärligt hade jag inte vetat vilken dag det var om det inte var så att Pappa skulle komma hem på Fredag och han igår sa att han ska komma hem idag (håller tummarna för att han gör det med tanke på att Destination Gotland ställde in sista båten igår och första båten idag pga stormen).
Men det är Fredag och jag vaknar med träningsvärk (körde ett grymt hemma-pass igår som självklart kommer längre ned), så jag tänker helt enkelt bestämma att det blir en riktigt bra dag idag =)

Idag firar jag (firar man ens sånt?) 3 hela veckor ifrån gymmet. Potentiellt med att bryta det, haha! Jag har inte vågat kika ut genom fönstret än, men är det helt värdelöst väder finns en risk att jag åker dit. Har inte bestämt mig än dock, så än en gång, fingers crossed. Dessutom firar jag 3 dagar som koffein-fri, vilket det också finns en stor risk att jag bryter. Jag har nämligen haft den nya NOCCOn ståendes brevid datorn de senaste dagarna (har jag världens bästa syster eller?) och jag är verkligen såååå sugen på att testa den, men samtidigt känner jag lite prestige i att ha klarat mig så här länge, haha! Hittade btw den på riktigt bra erbjudande HÄR om ni själva vill klicka hem en eller ett par =)

Gårdagens pass är upplagt på precis samma sätt som de jag tidigare tipsat om (varför ändra på ett vinnande koncept?). Alltså består det utav 3 (för 45 minuters träning) eller 4 (för en timmes) cirklar. Börja med att sätta upp en timer (sök på interval timer på appstore om du inte redan har en) med 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila.

Varje cirkel består sedan utav 5 övningar och varje cirkel körs 3 varv innan du får vila 1 minut. Därefter är det dags för nästa cirkel. Got it?

CIRKEL 1

---------------------------------------------------

- 12 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Squats
- Sidplanka med höftlyft Höger sida
- Sidplanka med höftlyft Vänster sida
- Crunches


CIRKEL 2

---------------------------------------------------

- 12 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Utfalls-hopp
- Bicycle-chrunches
- Smala armhävningar
- Plankan


CIRKEL 3

---------------------------------------------------

- 12 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Breda armhävningar
- Uppkliv på bänk/stol på Höger ben
- Uppkliv på bänk/stol på Vänster ben
- Båten (på bilden ovan)
Tips: lägg till toe-taps med varannat ben för att göra jobbigare


CIRKEL 4

---------------------------------------------------

- 12 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Squats med tåhävningar
- Höftlyft
- C-chrunches
- Rygglyft

Pssst! Avsluta sen med 6 extra burpees så har du gjort 150 stycken.

GO HARD!

Gillar

Kommentarer

celinelundqvists
celinelundqvists,
Haha har också tappat uppfattning av dagar helt nu!
nouw.com/celinelundqvists
amandagroth
amandagroth,
Grym du är 😍
nouw.com/amandagroth
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229