Vad är mitt varför?

Godmorgon hjärtan!

Idag vaknar jag med sån sjuk bra feeling och så mycket energi efter den här helgen. Jag har fokuserat till tusen på att må bra, helt enkelt checkat ut (och checkat in på Ellery, as you know) och stannat upp lite. För sanningen är att jag inte har mått jättebra senaste tiden. Jag har ju varit inne på det tidigare, men ändå inte tagit tag i det. Vad pratar jag om? Jo, jag trivs inte i min vardag. Inte så att jag vantrivs i den eller egentligen länner att något är fel, men samtidigt är det något som skaver. Och jag tror att jag äntligen kommit på vad.

Jag har tappat mitt varför.

Som ni vet så jobbar jag rätt så mycket. Bortsett från min familj och min träning så kommer jobb på första plats i min prioriteringslista just nu. Ska man komma ihång som mäklare måste man lägga in både energi och tid. Mycket tid. En vanlig vecka ringer min klocka 05:45 mån-fre, jag går direkt till gymmet, vidare till jobbet och sen lämnar jag någon gång runt 19 (långt ifrån ovanligt att det blir senare), kommer hem och har kanske något mer att sen fixa på kvällen. Lördagen är jag sen ledig men söndagen innebär visning och lite jobb på det. Det är min vardag på repeat.

Jag hade aldrig kunnat investera dom timmarna om jag inte tyckte det var kul, men samtidigt så måste man också då ha en varför. Varför lägger jag ned dom timmarna? Jo, för att jag ska kunna leva en fri, flexibel och lyxig vardag. Gör jag det? Nope. Jag lever fortfarande på ICA-basic (inget fel med det!) och håller mig på min fasta plats i min vardag (dvs reser noll och ingenting). Och för att addera på det så har jag tappat den hälsosamma delen som alltid varit prio i mitt liv. Jag äter otroligt näringsfattigt, sover för lite och är nästan aldrig ute i den friska luften längre. I need change. Jag behöver hitta tillbaka till mitt varför.

Under helgen har jag därför funderat och reflekterat över vilka punkter jag kan förändra för att nå mitt varför, dvs för att nå den vardag jag vill ha. Att förändra helt och hållet är svårt. Däremot kan jag sätta upp ett par mål för resten av året. Jag älskar ju att sätta upp punkter att checka av och ge mig själv belöningar efter det, så det är också vad jag gjort. Ett par av dessa är:

- Jobbmässigt: Efter att ha nått mitt stora mål har jag tappat det och har nu noll och ingen motivation. Därför har jag inför den här veckan satt upp ett mål som är uppdelat per dag. Jag har bett min chef både att både belöna mig om jag lyckas (vi ska prata idag om huruvida hon går med på det) och att följa upp det på fredag. Wish me luck!

- Min hälsa. Jag skäms över hur många gånger jag klagat om det här hos er, hur jag måste ta tag i min kost osv, utan att ta tag i det. Något jag hatar hos andra men ändå uppenbarligen gör själv. Jag har väl insett att jag inte kommer lyckas ta tag i det bara för att. Så istället har jag satt ett stort mål nu för månaden. Bare with me.
För något annat jag tjatat om är att jag ska ta in på hotell och bara mysa (efter natten på Ellery insåg jag hur mycket det faktiskt betyder för mig), men tycker inte att jag har pengarna att lägga på det.
Däremot snittar jag minst 100 kr om dagen (!) på att köpa skit på ICA. En natt på hotell är cirka 700 kr och sju dagar på ICA är 700 kr. Så om jag då inte spenderar dom pengarna på att kasta min hälsa åt skogen, ska jag den 29e November ta in på hotell. Hur bra deal?

Sen jobbar jag på att komma på fler punkter att förändra på vägen. Jag kom ju som sagt på det här för bara någon dag sen, så jag har inte kommit längre än såhär. Men nu kör vi!

Gillar

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin