Träningen som motbevisar mina fördomar

Innehåller affiliate-länkar

Jag är fortfarande i total chock! Under så många år har jag ansett att det här med hemmaträning är det löjligaste jag hört. Det har varit ett sätt för folk till att låtsas vara hälsosamma och ha en ursäkt till att posera på instagram iförd endast sport-BH. Inget man får något som helst resultat utav. (Nej, jag har inte alls några fördomar). Men det är något jag fått äta upp gång på gång sedan mitten av Mars. Idag är inget undantag, för herre min vilken träningsvärk jag har. Även om gymmet är öppet och det är okej att träna där så känner jag att jag fortfarande kör hemma så mycket som möjligt och igår var en sån dag när jag brände av ett riktigt göttigt pass. Jag ska erkänna att det var sjukt tungt och tog emot ordentligt i början, men känslan efter = så värt det!

Gårdagens pass var upplagt på samma sätt som de jag tidigare passen jag tipsat om på sistone. För ska man riktigt bra resultat är cirklar grymma att vända sig till! Passet består utav 3 (för 45 minuters träning) eller 4 (för en timmes) cirklar. Börja med att sätta upp en timer (sök på interval timer på appstore om du inte redan har en) med 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila.

Varje cirkel består sedan utav 5 övningar och varje cirkel körs 3 varv innan du får vila 1 minut. Därefter är det dags för nästa cirkel. Got it?

Till det här passet använde jag en tube, vilket enligt mig är det absolut bästa träningsredskapet att ha hemma (stort tips på att klicka hem en).


CIRKEL 1

---------------------------------------------------

- 15 halv-burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)

- Squats med latsdrag med tuben

- Walkout push-up to squat

- Sidoplanka med höftlyft Höger

- Sidoplanka med höftlyft Vänster



CIRKEL 2

---------------------------------------------------

- 15 halv-burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)

- Axelpressar med tuben

- Utfallshopp

- Overhead triceps extension (med tuben)

- Plankan



CIRKEL 3

---------------------------------------------------

- 15 halv-burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)

- Sumo squats med tåhävningar

- Mountain climbers

- Båten

- Rygglyft



CIRKEL 4

---------------------------------------------------

- 15 halv-burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)

- Stående flyes med tuben

- Squats med tuben runt benen likt ett bootyband

- Fällkniven

- Höftlyft med (tuben fortfarande kvar) knäöppningar på toppen
(lyft höft - öppna knäna åt sidorna - tillbaka till mitten - sänk höft)

Pssst! Avsluta sen med 6 extra burpees så har du gjort 150 stycken.

GO HARD!

Gillar

Kommentarer

majanilssonlundstrom
majanilssonlundstrom,
Grym du är 💪🏼
nouw.com/majanilssonlundstrom
Linnealiebig
Linnealiebig,
Grym 💁🏼‍♀️💁🏼‍♀️💁🏼‍♀️
nouw.com/linnealiebig
Emma Engström,
Heja, heja dig Matilda! Du är ju så otroligt grym alltså och att du klarar av hemmaträning fascinerar mig enormt?! GRYM som sagt <3 KRAM
nouw.com/emmaengstrom
Yasmine,
Har kopierat träningspasset och ska ta och testa det någon dag, tack för inspon! 😃 Kram
yasmissy.blogg.se
amandasääv
amandasääv,
Heja dig!! Du är grym<3
nouw.com/amandasääv

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin