Träningen som ger resultat

Aj, aj, aj min rumpa! Som jag skrev igår så vaknade jag sjukt peppad och gav mig direkt ut på en superhärlig löptur. Vem är jag ens btw? Who have I become? Vilken vettig människa ger sig ut och springer vid 07:00?? Anyways. Från det att jag kom hem började jag få en sån sjuk träningsvärk <-- ett resultat från Torsdagens hemma-pass. Nämen hörni, jag vet inte ens när jag hade en sån brutal en senast. Det som krävdes för det var tydligen att gymmet skulle stänga, haha!

Trots att SATS har öppnat så bestämde jag mig för att inte gå dit den här veckan. Jag hade liksom redan planerat och ställt mig in på hemmaträning, så varför inte köra klart på det? Och som sagt så gav det tydligen resultat. Jag har insett att när jag går till gymmet har jag sällan en plan utan kör bara lite utav det jag känner för. Nu däremot måste jag verkligen planera mina pass och på ett helt annat sätt aktivt se till att jag får till min träning. Någon mer som kan känna igen sig det?

Självklart kommer passet här =)
Det är upplagt precis som det jag körde förra veckan (varför ändra på ett vinnande koncept?). Alltså består det utav 3 (för 45 minuters träning) eller 4 (för en timmes) cirklar. Börja med att sätta upp en timer (sök på interval timer på appstore om du inte redan har en) med 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila.

Varje cirkel består sedan utav 5 övningar och varje cirkel körs 3 varv innan du får vila 1 minut. Därefter är det dags för nästa cirkel. Got it?

CIRKEL 1

---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Squats
- Dips (mot en stolskant, bordskant, soffa eller liknande)
- Bicycle crunches
- Chrunches


CIRKEL 2

---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Utfalls-hopp
- Fällkniven
- Denna combo
- Plankan


CIRKEL 3

---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Stående planka med shoulder-taps
- Side chrunches höger sida
- Side chrunches vänster sida
- Rygglyft


CIRKEL 4

---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Squats med tåhävningar
- Mountain-climbers
- Breda armhävningar
- Höftlyft

GO HARD!

Gillar

Kommentarer

Mikaelastenmark
Mikaelastenmark,
hahah, jag var ute och sprang klockan 6 en morgon. Tyckte då att JAG var knäpp i skallen tills jag mötte andra som var som jag :p haha
nouw.com/mikaelastenmark
SofiaLissmyr
SofiaLissmyr,
Godmorgon vännen! Det är så roligt att du delar med dig av så pass mycket träning som du gör, man får alltid så mycket fina tips av dig vilket jag älskar. Du är en sann inspiration! Massa kramar 😊 <3
nouw.com/sofialissmyr
megkaup
megkaup,
morgonlöp är ju det bästa! inte en käft ute och man kan pinna på ifred 😌
nouw.com/megkaup
aliceemericsson
aliceemericsson,
Åh, vilket bra tips på pass! Kör också hemmaträning nu, alltid kul att variera lite från gymmet! <3 Kram!
nouw.com/aliceemericsson

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin