Tipsar om grym hemmaträning

Godmorgon hjärtan!

Hur startar ni denna grå-dassiga dag? Jag ska erkänna att jag gör det på gymmet. För mig har det här varit den svåraste restriktionen att följa. För mig handlar det verkligen om överlevnad (krydd, hehe). Skulle jag inte få träna skulle jag gå sönder. Ni kanske minns att jag i våras faktiskt fick till riktigt bra hemmaträning, och hade jag kunnat hade jag gärna gjort det igen. Problemet nu är att jag måste träna på morgonen för att få ihop min vardag, vilket inte riktigt funkar. Att gå ut och springa i ett regnigt bäckmörker tar emot enormt och tyvärr skulle nog inte mina grannar uppskatta att bli väckta av burpees klockan 05:45 på morgonen. Men efter måndagens pressträff ska jag verkligen försöka lägga om min träning! Idag är jag dock här på gymmet och jobbar, så ett pass till fick det i alla fall bli.

Jag trodde själv inte på att man kunde få till bra träning hemma, men i våras blev jag totalt motbevisad. Tro det eller ej, men jag var utan tvekan i bättre form då än jag är nu, haha! Så har ni möjlighet att köra hemma istället är det något jag verkligen kan rekommendera och därför vill jag också tipsa om vad ni kan köra. Längre ned kommer ni hitta ett av dom passen jag körde (något jag kommer att gå tillbaka till när jag blir julledig och kan köra dagtid) och vill ni köra något helt annat har ni här lite andra tips:

Les Mills on Demand - HÄR
Les Mills, som är företaget bakom BodyPump, BodyBalance, BodyCombat osv, har under denna period öppnat upp sin tjänst On demand. Så när gruppträningsabstinensen blir för stor kan ni köra alla dessa hemma i vardagsrummet. SÅ bra!

SATS - HÄR
Under våren när gymmen var stängda såg SATS till att utveckla sin online-träning. Idag kan man som medlem köra över 200 olika pass. Hur bra? Är du inte medlem har dom flera pass man kan testa gratis, så klicka in och se.

Janni Délers Pilats - HÄR
Ett 45 minuter långt Pilates-pass med allas våran favorit Janni. Som att inte träningen i sig är bra nog så blir man lycklig i själen av att se locationen.

Grymt cirkel-pass

Back to basics och basövningar (varför underskatta?). Och heller inga redskap.
Passet är baserat på 3 (för 45 minuters träning) eller 4 (för en timmes) cirklar. Börja med att sätta upp en timer (sök på interval timer på appstore om du inte redan har en) med 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila.
Varje cirkel består sedan utav 5 övningar och varje cirkel körs 3 varv innan du får vila 1 minut. Därefter är det dags för nästa cirkel. Got it?

CIRKEL 1
---------------------------------------------------

- Squats
- Höga knän
- Curtsy lunges
- Bicycle crunches
- Chrunches


CIRKEL 2
---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Dips (mot en stolskant, bordskant, soffa eller liknande)
- Bulgarian split squats på höger ben (med foten på stol, soffa eller liknande)
- Bulgarian split squats på Vänster ben
- Smala armhävningar


CIRKEL 3
---------------------------------------------------

- Utfalls-hopp
- Sidplanka med höftlyft Höger
-
Sidplanka med höftlyft Vänster
- Buttkillers
- Rygglyft


CIRKEL 4
---------------------------------------------------

- 10 burpees (blir du klar innan får du faktiskt vila)
- Squats med tåhävningar
-
Mountain-climbers
- Breda armhävningar
- Plankan

GO HARD!

Gillar

Kommentarer

happyM
happyM,
Åh så bra tips ❤️
nouw.com/happym
vanessawulfing
vanessawulfing,

Snyggt! Riktigt bra tips 😊

nouw.com/vanessawulfing
faltinnatalie
faltinnatalie,

Men vilket bra inlägg! Är verkligen i behov av hemmaträningspass nu 😍

nouw.com/faltinnatalie
linneassofie
linneassofie,

Håller med om att det är svårt att hålla sig från gymmet, är typ min mening med livet för tillfället haha... Känner att jag varit duktig på att ta ansvar för övrigt och att gymmet faktiskt får bli de ställe jag fortfarande går till. Finns ju tider där inte allt för många är där 😊

nouw.com/linneassofie
malinkirstine
malinkirstine,
Du är grym! Tack för tips <3
nouw.com/malinkirstine
carolinalarsson
carolinalarsson,
Jag kör med app och tränar alltid hemma. Har Sweat-appen. Superbra.
nouw.com/carolinalarsson
matildakz
matildakz,
Grym! Har inte tränat sedan jag sa upp gymkortet när det blev distans i mars, hade påriktigt fått träningsverk av en armhävning nu haha! Perfekt med hemmaträningstips ju!
nouw.com/matildakz

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin