Tips på grym gymövning

Bästa efter en lång och stressig dag? Eller bästa starten på dagen inför en? Ett ordentligt träningspass - utan tvekan!

När jag vaknade imorse insåg jag att mina farhågor hade besannats. Eller rättare sagt började dom göra det redan igårkväll. Oh yes, mina ögon hade svullnat igen. Nu är jag dock rätt så säker på att det är mitt sminkborttagningsmedel som är boven, så den flaskan är slängd och mina ögonlockar är dränkta i kortisonsalva så håll tummarna med mig för att det lägger sig snart.

Men back till gymmet, för det var där jag hamnade efter att ha ätit min mysfrulle. Jag får många frågor om hur jag orkar hålla igång med träningen under mina arbetsveckor. För som ni kanske förstår från inlägget imorse så är dom rätt så krävande med tanke på både arbetsuppgifterna, längden på passen och det faktum att man jobbar in två veckors arbete på en enda. Svaret på frågan är att det faktiskt agerar som avslappning för min del. Självklart inte för kroppen i sig, men för min hjärna. Att bara få röra på mig, släppa allt och låta tankarna få vila är såååå skönt. 40 minuters pw på löpbandet framför Love Island UK (ett riktigt skräpprogram så hjärnan på riktigt får släppa ALLT) och jag är återställd. Så det var vad jag startade dagen med. Där efter blev det lite styrka med, och jag tänkte passa på att tipsa om en grym rörelsekombo som tränar typ allt. Rörlighet, styrka, balans och koordination. Try it!

1. Starta i ett utgångsläge ståendes på ett ben med en lättare hantel (går såklart att köra utan) i motsatt hand uppe vid axeln.

2. Landa sedan i ett utfallssteg till sidan samtidigt som hanteln strävar mot motsatt fot. Sjunk så långt ned att du fortfarande kan hålla en spänd mage och ett stolt bröst.

3. Tryck kraftfullt ifrån och kom tillbaka till utgångsläget. Tips: spänn magen ordentligt för att hitta balansen. Är balanssinnet inte riktigt med idag, sätt då lätt i foten brevid ståbenet och utmana nästa gång

NOTE: ALLTID TEKNIK FÖRE SVÅRIGHETSGRAD!

4. För det lyfta benet bakåt och landa i ett utfalls steg med 90 grader i båda knäna samtidigt som du pressar hanteln upp i taket (alt. håll kvar den vid axeln för att skapa en regression av övningen)

6. Skjut dig kraftfullt tillbaka upp i utgångsläget igen.

Upprepa stegen 1-6 på samma sida mellan 10-15 gånger och byt sedan ben, och gör sedan detta i 3 set (dvs båda sidorna 3 gånger var) och känn dom där små musklerna som kopplar ihop kroppen jobba. Så bra!

Gillar

Kommentarer

Beatrice Jakobsson Fotograf,
Vad hälrigt med lite tips!! 😍 Tack hjärtat!
beattriicee.se
by_anniess
by_anniess,
Du är så grym Finaste!! blir alltid så pepp här inne hos Dig<3 Och vilka tips, toppen bra!! 😊
Känner precis lika med träning, tycker också det är avkopplande och det ger mig Mer energi, det bästa<3<3
Vart ett pass ikväll 😉 *ler*
nouw.com/by_anniess
feliciaidachristina
feliciaidachristina,
Träning har verkligen samma effekt på mig, aldrig prestation i form av någon utseendehets utan baaaara träna för att det är så satans lugnande för skallen. Ska helt klart prova på dedär övningarna, aldrig testat dessa innan så kommer helt klart bli en utmaning för både hjärna och kropp! Kram <3
nouw.com/feliciaidachristina
Emmamehrali
Emmamehrali,
Jag är så imponerad att du tar tag i din träning fast du har det schemat som du har. Riktig bra övningar som du kom med 😍 KRAM💕
nouw.com/emmamehrali
happyM
happyM,
Åh för det första - såå himla bra tips ju!!!! Du är SÅ grym!!❤️ Du inspirerar verkligen ❤️ Och sedan det andra, ääälskar bilderna du bjuder på!!! Stor kram ❤️
nouw.com/happym
MissJohansson
MissJohansson,
Grymma övningar precis vad jag behövde! nya övningar att jobba på! Tack Vännen! Stor kram ❤️
nouw.com/missjohansson
sandrakannasto
sandrakannasto,
Men wooow vilken snygging du är Matilda!😍 Bilderna på dig är fantastiskt coola😘 Härligt att du bjuder på tips på övningar vännen❤️
nouw.com/sandrakannasto
JuliaVNMelin
JuliaVNMelin,
Snyggt inlägg! och grym övning,tack Matilda,ha en fin dag,kram
nouw.com/juliavnmelin
malinkirstine
malinkirstine,
Alltså!!! Du är så grym!!!! Kram
nouw.com/malinkirstine
Yasmine ,
Denna ska jag testa redan imorgon! Tack för tipset 😊 Kram
yasmissy.blogg.se

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin