Tips på Ab-killer

Innehåller affiliate-länkar

Världens skönaste SportBH hittar du HÄR

Vem är din förebild på gymmet? Är det kanske Denice Moberg, Yoga-girl, Kayla Itsines eller Michelle Lewin?? Ni vet dom med så sjukt snygga träningskonton och kroppar man lite vill dö för? Även om man i grund och botten tränar för att må bra, så fick jag under BodyCombat-utbildningen höra att ungefär 70% av alla som tränar ändå bara gör det för att bli snygga.

Jag ska absolut inte sticka under stolen att jag kan bli sjukt motiverad utav att se en bild på insta med en tjej med "den perfekta kroppen", deffade muskler och kanske det där 6-packet. Men igår hittade jag mina nya förebilder när det kommer till träning!

Mina nya förebilder: Pensionärerna!

Chocker, I know! Men jag var och gymmade klockan 10 en Fredag. Så dags var det basically bara dom, någon föräldraledig mamma eller pappa med barnet inlämnat på Mini-Sats och jag där. Och alltså WOW vilka power-people!

Under tiden som jag gick på löpbandet kikade jag in i salen där seniorpasset pågick, och alltså jag har på riktigt aldrig sett så bra teknik under ett pass. Mina inkluderade. Dom marklyften, dom benböjen, dom pressarna - felfria! Vi snackar stolt bröst, spänd mage, rak rygg, allt!
Dessutom gjorde dom det med världens leende!
Och ute bland de fria vikterna blev jag definitivt ass-kickad av Ulla 72 som konstant plockade fram tyngre och tyngre hantlar samtidigt som den där korta Farmors-frisyren blev svettigare och svettigare. I vilan kikade jag av en händelse åt höger och ser en säkert 80-årig Herre squata med betydligt mer på stången än vad jag någonsin har.
Och alla gör det med världens leende!
Alltså hur mycket goals???

Min nya framtidsplan: Bullmormor by eftermiddag och gym-tant by förmiddag!

Matildas Ab-killer

Här kommer ett tips på en utav mina absolut favoritövningar för tillfället. Jag ska inte säga att jag är först att ha kommit på den, men jag själv har aldrig sett den innan, så för tillfället får den heta Matildas Ab-killer, haha!

1. Placera dig på rygg i chunch-position med en viktplatta eller kettlebell ovanför huvudet
2. Gör en chrunch med armarna låsta i 45 grader
3. Stanna på toppen av din chunch och sträck armarna till taket
4. Sänk ned armarna till 45 grader igen (utan att resten av kroppen rör sig)
5. Sänk ned din chrunch samtidigt som armarna återgår till startpositionen oavnför ditt huvud

Det här ska gå långsamt, så inga slängande rörelser där viktens momentum gör jobbet. Utan kontrollera varje steg och satsa på att verkligen hitta kontakt (tro mig när jag säger att det kommer kännas då!)

Kör den 3x15 som den är eller släng in den i ett superset =)
Hope you like it!

Gillar

Kommentarer

sjosefine
sjosefine,
Älska pensisar 😍 (läs rätt!!!!!!! 😂)❤
nouw.com/sjosefine
Matildaberlin
Matildaberlin,
HAHAHAHA! Jag läste verkligen fel först - dör lite!! Tack för dagens skratt vännen!! kram <3
nouw.com/matildaberlin
sjosefine
sjosefine,
Hahahaha 😂 👏 ❤
nouw.com/sjosefine
FannyBjerenius
FannyBjerenius,
Älskar träningstips!!😍
nouw.com/fannybjerenius
Matildaberlin
Matildaberlin,
Kul att du gillar det! =) kram <3
nouw.com/matildaberlin

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin