Skippa höstdeppen

I samarbete med pdlcenter.se

Jag har börjat komma dit - höstdeppen. Vi har liksom gått från den där mysiga hösten med vackra färger och härliga stickade tröjor, till regn-rusk, mörker och outfits man redan börjar tröttna på. Bortsett från vissa specifika punkter (typ jobbet) känner jag mig så sjukt oinspirerad och omotiverad. Jag har dessutom gått och blivit så oerhört trött och saknar helt den där vanliga energikicken jag brukar ha. Inser nu när jag skriver detta att det kanske beror på min Anemi? Jag har ju faktiskt inte ätit min medicin som jag borde på ungefär en månad nu. Kanske är det som slagit till? Oavsett så känner jag att den där höstdeppen har slagit till och nu känner jag att det är dags att göra något åt det. Så här kommer mina bästa tips för att mota bort den.

Carpa dagarna

Det är så lätt att fastna i det där hamsterhjulet. Gå upp, jobba, åka hem, äta, sova. Vad sägs om att i år är året vi inte fastnar där? Vad sägs om att vi istället bokar in härliga bruncher, shoppingrundor, myskvällar, bak-dejter och allt vad man nu mer kan komma på. Låt oss carpa dagarna!!

Testa något nytt.

Förhoppningsvis skaffar du dig en ny rolig hobby och om inte ett roligt minne i stil med Hey, minns du den där gången när vi testade XXX. Hur sjuuukt tråkigt var inte det?? Hahaha! Jag vet själv hur jag brukar fastna i samma mönster så här års. Jag brukar kalla det för min crosstrainer-period då det är typ det enda jag tränar. Inte för att jag egentligen tycker det är jättekul, utan för att det är bekvämt, rutin och förhållandevis mysig träning. Som jag har skrivit innan, det är bara att hoppa upp, starta en serie och sätta igång fötterna. Kan ni förstå vad jag menar?
Det är just här man behöver en nytändning och testa något helt nytt. Varför inte ta en dans-klass (som jag saknar Jamen), köpa klipp på Becore eller dra ihop ett gäng och spela paddel? Jag testade ju faktiskt det i våras. Så himla kul! Kanske inte själva paddeln i sig, för jag var för dålig för att min tävlings-hjärna skulle gilla det, haha. Men att få testa något helt nytt. Så det är mitt tips den här veckan: testa att spela paddel i Stockholm, eller var du nu är. Eller varför inte dra ihop ett gäng och testa att dreja, turas om att hosta spelkvällar med nya sällskapsspel varje gång, ge er på geo-catching - bara fantasin sätter gränserna.

Laga en ny rätt i veckan.

Är det något jag efter de senaste veckorna kan intyga är det att kosten påverka ens humör något otroligt. Så 1: se till att få i dig bra med näring! och 2: hitta ny motivation och inspiration.
Jag vet i alla fall att jag har så otroligt lätt att fastna i samma vanor, satta rätter, samma, samma. Kan ni känna igen er? Vad sägs om att bryta det mönstret? Ny inspiration och (minst) en ny rätt i veckan.

Ge dig ut på härliga höstpromenader

Naturen såhär års bjuder på många vackra färger och krispig höstluft – om du tar dig ut en sväng när höstsolen skiner, då får kroppen även lite efterlängtat solljus och D-vitamin.

Vet ni att D-vitamin bidrar till normala kalciumnivåer i blodet, till att bibehålla normal benstomme och muskelfunktion samt till immunsystemets normala funktion? Och att i en undersökning Livsmedelsverket gjorde 2011 så hade ca 20% av de vuxna deltagarna hade D-vitaminstatus under optimal nivå? Så ut och njut så fort solen visar sig!

Gillar

Kommentarer

agnesmathilda
agnesmathilda,

Så bra tips! Hoppas de botar din höstdepp <3

nouw.com/agnesmathilda
Hannakarlzzon
Hannakarlzzon,
Riktigt bra tips!✨💛🍁
nouw.com/hannakarlzzon
hilmak
hilmak,

Härligt inlägg Matilda! ��

nouw.com/hilmak
lindaviktoriaaa
lindaviktoriaaa,

Men hur höstpepp blir man inte av dig?? <33

nouw.com/lindaviktoriaaa
Anniehjalmarsson
Anniehjalmarsson,

Åh höstpromenader, så underbart med vädret och alla färger😍 testade paddel för något år sedan, riktigt roligt om man har ett bra umgänge 😉 Kram <33

nouw.com/anniehjalmarsson

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin