Rycker plåstret och vänder upp och ned på mitt liv

Good morning guys!

Måndag, ny vecka, och nu är det dags. Rutiner. Ja tack säger jag bara. Sommar och ledighet i all sin ära, men jag är 100% en rutinmänniska och behöver ordning och reda runt omkring mig för att må bra. Det har jag inte haft sedan jag köpte min lägenhet. Inte flyttade in, utan köpte. Det var då kaoset började med att flytta saker från sin plats och ned i diverse flyttkartonger. När väl flytten tappade jag allt. Och addera semester på det och jag är helt lost.

Det har verkligen märkt den här helgen kan jag säga. I lördags sov jag nästan 12 timmar och vaknade efter 11. Efter det fortsatte jag rubba alla dygnets tider, och mina matvanor ska vi inte ens tala om.
Mitt mål är att må bra den här hösten och lägger vi till jobb till mitt orutinade liv så kan vi alla se att ekvationen är ohållbar. Time for change!

Jag funderade på först på att göra det ett steg i taget, men har kommit fram till att det kommer inte funka för mig. Bättre att riva plåstret, vända livet och börja om. Så veckans mål och förändringar i livet med start idag:

Bedtime. Jag måste sova. Mitt larm ringer tidigt om mornarna, vilket betyder att jag måste gå och lägga mig i tid. Så idag till och med torsdag ska jag ligga i sängen senast 22:20. (Fredag är det galaj på ingång, så då kommer det inte ske). Och ett tillägg på den - ingen mat i sängen.

Vatten. Som jag sagt tidigare är jag oerhört bra på att dricka, men rätt så kass på att dricka vatten. I våras hade jag som mål att dricka 2 liter vatten varje dag och jag märkte verkligen sån skillnad i kroppen. Det låter löjligt, men det är sant. Och ändå kunde jag inte hålla i det?? 2 liter är kanske ett för stort mål, men 2 pet-flaskor på jobbet varje dag. Det borde jag utan tvekan kunna klara.

Mat. För att fortsätta på mat. Jag har på riktigt levt på filmjölk, flingor, proteinpulver, glass och riskakor till middag de senaste 2 veckorna. Bortsett från de gånger jag ätit ute har jag inte ätit en endaste riktig måltid. Hållbart? Inte det minsta. När blev jag en person som inte äter mat? Kan någon förklara det för mig? Nej, nu är det skärpning på riktigt som gäller.
Matlådorna och melliset till jobbet är packade och står redo, och veckans middagsmeny planerad. No excusses, let's do this.

10.000 steg. Varje dag. Jag är, som ni vet, bra på att ta mig till gymmet och träna. Men efter det är jag rent ut sagt lat. Jag brukade älska mina morgonpromenader, levde för dom rent ut sagt. Nu "måste" jag träna så dags, så promenaderna har utgått. Överlag är jag bra på att ta mina steg men vissa dagar kommer jag inte dit, och då är mina promenader guld. Så tiotusen it is.

3 kompisdejter. Minst. Eller det kan få vara dejter med. Men kontentan är att jag skall vara ute och vara social. Jag vet att jag mår så otroligt mycket bättre av det än att bara sitta hemma i min ensamhet, men ändå har jag en tendens att hamna där. Jag har redan en dejt med Isa inplanerad och en med min klasskompis Dennis (kompisdejt, inte dejt-dejt) och sen fest på TAK på fredag, så det känns som en bra start på detta mål eller vad säger ni?

Vad tror ni? Rimligt? Kan jag lyckas den här gången och kanske sluta tjata hål i öronen på er om vad jag borde göra men inte gör, haha? Oavsett önskar jag er alla en fantastisk vecka!

Gillar

Kommentarer

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin