Mitt kostschema

Ny månad och jag känner nystart! För många är det måndagar som gäller, eller nyår för den delen. Själv har jag faktiskt aldrig varit någon nystarts-människa, men nu j*klar!

Som jag har skrivit innan så har jag varit väldigt dåligt på det här med kost på sistone. Dålig aptit pga separationen, ingen planering i och med att jag bara ansvarar för mig själv numera och alldeles för mycket med dåligt näringsinnehåll. Allt detta har lett till att jag är övertygad om att min kropp saknar både det ena och det andra för tillfället. Så nu är det nog. Dags att ta tag i det hela och börja stärka mig själv - inifrån och ut

För att göra det finns det en enda sak jag måste göra - jag måste planera! Det har aldrig handlat om att jag behöver sluta med något så som skräpmat eller socker. Inte heller om att påbörja någon diet. Nej, allt handlar om att jag behöver en plan med olika maträtter så att jag inte äter samma sak varje dag. För det är just det som händer när jag kommer hem utan plan. Samma rätt, lagad på 10 minuter = nöjd tjej. Däremot inte nöjd kropp. Vi behöver variation för att få i oss alla vinaminer, mineraler och andra näringsämnen, och utan det är risken att flera essentiella byggstenar blir uteblir

Så, för att göra det väldigt enkelt, tydligt och svårt att fuska med, så kommer här min veckoplanering:

Onsdag
Lunch: blev det en matlåda med kyckling korma
Middag: Min plan är att göra ett storbak på både pannbiffar och köttbullar att kunna frysa in. Så till middag blir det en utav dom, potatis, lingon och sås (mums!)

Torsdag
Lunch: Matlåda i skolan
Middag: Fiskpanetter (har haft två liggandes i frysen i evigheeeeter) med potatis, ärtor och någon slags sås <— har inte någon remouladsås hemma, så är det någon som har tips på någon kvargröra som passar fisk?

Fredag
Lunch: Matlåda i skolan
Middag: Lite tveksamt om hurvida det blir en matlåda tillsammans med kompisar eller något hemma. I sånna fall känner jag tacos? Det är ju trots allt Fredag, hihi!

Bild lånad utav @malinkirstine

Lördag
Lunch: Bjuds det på på SATS eventet jag ska på
Middag: pizza av något slag, har bara inte bestämt mig om det blir tortillapizza eller denna fantastiska knäckebrödspizza som Malin la upp receptet på

Söndag
Lunch: Matlåda på loppisen, så det får bli en tonfisk-sallad som inte behövs värmas
Middag: Jag är sjukt sugen på matpaj. Så beroende på om det blir tacos (och rester) på Fredag eller inte, så får det bli antingen en tacopaj eller en man-tager-vad-man-haver ost och broccoli-paj. Oavsett är det ju perfekt att laga så man får lite matlådor för den kommande veckan med =)

Hur ser eran vecka ut? Något gott inplanerat? =)

Gillar

Kommentarer

Yasmine,
Jag jobbar i helgen så då blir det fruktsallad till frukost. Imorgon och på söndag blir det rotsaker i ugn till lunch och på lördag hoppas jag att det serveras lunch hos mamma haha! 😉 Till kvällsmat blir det nog bara lite frukter eller något annat gott och enkelt! 😃 Kram
yasmissy.blogg.se/
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men hur gott lät inte det?? MUMS <3
nouw.com/matildaberlin
happyM
happyM,
Så himla klokt verkligen, så himla mycket bygger ju på hur vi mår innuti kroppen ❤️ Knäckebrödspizza lät verkligen superspännande!! Har dock provat tortillapizza och det tackar man ju inte nej till, haha. Så himla gott verkligen! Håller tummarna för att det här går superbra nu fina du, glöm inte att unna dig ibland. Kram ❤️
nouw.com/happym
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men eller hur?? Klagar inte på det nej 😉 KRAM finaste <33
nouw.com/matildaberlin

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin