How to survive Mondays

Godmorgon hjärtan! Hoppas ni har haft en fantastisk helg och är redo för en ny vecka!! Inte för att sticka något i era ögon (ni stackare som behöver jobba medan jag är på semester), men jag kan nästan sakna Måndagar. Det är verkligen något speciellt med dom. Hela det här med nystart, back to rutines, taggad-på-veckan, -grejen. Nej, jag älskar’t! Alla som någonsin har pluggat vet att under tentaperioder spelar veckodag ingen som helst roll. Oavsett Tisdag, Lördag eller Söndag så sitter man där och sliter sig i håret och med näsan i boken. Och under semester? Nej då finns det verkligen inga veckodagar. Så Måndag, vi ses igen om 2 veckor, haha!

Jag vet dock att jag är rätt så ensam med att känna såhär. Typ 99% av alla jag pratar med suckar, stånkar och säger Vill inte! Självklart har jag också sånna perioder, men till störst del älskar jag dom. Därför tänkte jag dela med mig av mina bästa tips för att göra Måndagen (och vardagen i allmänhet) lite härligare.

1. Frukosten
Se det inte som något du bara ska slänga i dig för att få energi, utan se det som din stund. Gå till och med upp lite tidigare om du måste det för att din egentid (typ innan barnen vaknar eller liknande). För det är just det, din stund. Tänd ljus, sätt på nyhetsmorgon, scrolla igenom mobilen om du vill det, läs tidningen och ät din frukost i lugn och ro!

2. Poddar
Ni vet den där stunden när man står framför spegel, ögonlockarna hänger lite halvt ned till knäna, dreggel-randen fortfarande är kvar i mungipan och man funderar på hur tusan man ska rädda situationen? Istället för att då stå i tystnad och svära över hur mascaran hamnar mer på kinden än fransarna, så är det

3. Dress up
Jag tror (som ni kanske vet vid det här laget) stenhårt på att man ska klä sig efter hur man vill känna sig. Vill man ha en feeling av att man kan gå ut och kicka ass, well då är det dom där jeansen som sitter som en smäck, den nya toppen, kavajen eller det röda läppstiftet som gäller. Så just måndagar lägger jag gärna lite extra krut på att känna mig snygg när jag lämnar lägenheten.

4. Boka in ett gottigt träningspass
Efter helgens bravader med en massa god mat, kanske en utgång, sov mornar och kanske mindre vardagsmotion än vanligt ÄLSKAR jag att ge kroppen en riktig kickstart in för veckan. Det ska gärna vara ett riktigt köttigt pass så man får svettas ordentligt ala ut med det gamla, in med det nya-style.

5. ... eller något annat att se fram emot!
Vill du inte träna - boka då in något annat härligt. Det kan vara en eftermiddag på stan, bio (man behöver faktiskt inte bara göra sånt på helgerna), middag med tjejerna, dejt-night med pojkvännen eller vad som helst egentligen. Men ha något att se fram emot så slipper du vakna med känslan av att du bara ska kämpa dig genom dagen för att sen få dega på soffan. Gör Måndagen något att se fram emot helt enkelt!

Vilka är era bästa tips?

Gillar

Kommentarer

tildablanksvard
tildablanksvard,
Superbra tips! kram<3
nouw.com/tildablanksvard
ineees
ineees,
Sparar ner detta inlägget, så bra tips!!<3
nouw.com/ineees
andrealinde
andrealinde,
Tyckte jättemycket om dina tips 😊 Jag håller med om allt och försöker tänka på det sättet också 😊
nouw.com/andrealinde
MirandaBrander
MirandaBrander,
Så bra tips!!! 😍
nouw.com/mirandabrander
Hannas krypin,
Godmorgon Matilda! Det är verkligen bra tips! Idag sprang jag backintervaller på morgonen och det var helt ärligt helt underbart! Vilka endorfiner jag känner i kroppen!
hannafialotta.blogg.se
carolinalarsson
carolinalarsson,
Ska njuta av en veckas ledighet då vi har höstlov 😊
nouw.com/carolinalarsson

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin