Dagens träningspass

Herre vad jag kommer sakna att vakna till ljusa morna sen när det blir höst och vinter igen. Jag är fortfarande, och kommer nog aldrig bli något fan över hur dags mitt larm ringer. Usch och fy! Men vad gör man inte för att få in träningen? So, that’s where you find me right now. På gymmet. Idag blir det en helkropps EMOM.

–Vad betyder EMOM?

Det betyder every minute on the minut. Det innebär att du sätter igång en klocka och kör den första övningen så många repetitioner som står. Sedan vilar du tills det har gått en minut och då börjar du på nästa övning. Du börjar alltså hela tiden på en övning när en ny minut börjar, resten av tiden vilar du.

Helkropps EMOM:

Minut 1: 25 x sprawles (burpee men utan armhävning)

Minut 2: 25 x squats

Minut 3: 10 x armhävningar med axel-tap

Minut 4: 10 x fällkniven (tips: ta en tyngre bok, sten eller liknande om du vill göra det lite tyngre)

Minut 5: 40 mountain climbers

Minut 6: 15 x omvända flyes med gummiband (alt. rygglyft om du vill jobba utan redskap)

Minut 7: 10 x combo av lunge, lunge, squat

Minut 8: 30 x planka med hip dips

X4 varv =32 minuter 💥

Gillar

Kommentarer

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin