Butt Killer - you've gotta try it

Innehåller affiliate-länkar

Godmorgon älskade lördag! Som jag har längtat efter den här dagen. Bara en massa kul inplanerat - woop woop!
Ingen dag blir bra om man inte börjar det med frukost, så här sitter jag och njuter av livet. Om en liten stund ska jag iväg till gymmet och verkligen kicka igång den här dagen. Den enda nackdelen med att vara instruktör och anställd på gymmet är att man inte kan boka in sig i tid på pass, utan oftast hamnar längst ned på reservlistan. Jag hade en fantastisk tur och fick plats på BodyBalancen,. Det är dock värre på Combaten. Jag startade på plats 42 och är just nu nere på 36, hehe... Håller tummarna för att 37 personer alltså väljer att inte dyka upp. Annars får det bli lite egenträning i gymmet innan jag åker vidare på dagens roligheter =)

Ni är flera som har frågat om tips på olika övningar, så här kommer två utav mina absoluta favoriter!

Butt-killer

Linne NIKE // Tights STRONGER // Skor NIKE

En av mina favorit rumpövningar!
1. Lägg dig på mage med pannan mot fingertopparna. Böj benen och placera hälarna mot varandra
2. Pressa sedan hälarna mot taket genom att lyfta från rumpan. Du strävar efter att få upp låren från mattan samtidigt som du pressar hälarna aktivt mot varandra och låter överkroppen vila kvar i mark
3. Antingen kan du göra enkla lyft, dvs upp och ned. Eller så kan du stanna på toppen, pulsa 3 gånger (små pulsar), sänka ned och göra det igen.
Bränner jättefint i rumpan =)

Horse stance with row

SJUKT bra övning för core-stabilitet!
1. Börja med att ställa dig på alla fyra. Fördela vikten jämt mellan händer och knän. Spänn magen och tryck aktivt golvet ifrån dig för en stark position
2. Ta tag i en viktplatta (cirka 1-2,5 kilo) med ena handen, böj armbågen och sträck motsatt ben rakt bak (tårna kvar i mark), men behåll jänm vikt och en parallell kropp mot marken
3. Dra viktplattan till taket genom att leda med armbågen och sänk sedan ned igen. OBS! Behåll fortfarande en rak, stilla och parallell kropp mot marken. Det är bara armbågen som rör sig upp och ned, och tänk varje gång att du ska krossa en nöt mellan skulderbladen
4. Har du en väldigt stark core och du vill utmana kan du lyfta det utsträckta benet från marken. (Jag behöver inte säga att du fortfarande ska vara still, parallell osv va?)
5. Jobba 8-15 gånger och byt sedan sida

#nouwautumnchallenge

Gillar

Kommentarer

Yasmine,
Den första övningen brukar jag göra ibland, men den andra har jag inte testat så den ska testas nästa gång jag går till gymmet! 😊 Tack för tipsen! Kom gärna med fler, älskar att få ny inspiration! 😃 Kramar <3
www.yasmissy.blogg.se
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men åh! Så himla kul att du uppskattar dom =) Kram fina <3
nouw.com/matildaberlin
linneassofie
linneassofie,
Men åh tackar för tipsen! 😊<3
nouw.com/linneassofie
Matildaberlin
Matildaberlin,
Kul om du gillar dom =) kram <3
nouw.com/matildaberlin
Johanna Utterberg ,
Så bra tips på övningar, de ska jag ta med mig!! 😃 Hoppas du har en grym lördag fina du 😊 Kram <3
johannautterberg.se
Matildaberlin
Matildaberlin,
Tusen tack fining! Och detsamma <3
nouw.com/matildaberlin
Lillan Kind,
Rumpövninar är bra!😄 Så du är instruktör! Då förstår jag att du är sådär otroligt spänstig!😄
varapavag.se
Matildaberlin
Matildaberlin,
Hahaha, jajamensan =) Kram <3
nouw.com/matildaberlin
Iselin Renée,
Takk for tipset 😊
www.iselinrenee.blogg.no
Matildaberlin
Matildaberlin,
Kul om ud gillar dom =) Kram
nouw.com/matildaberlin
elinelmersson
elinelmersson,
Åh men så grymt, måste testa det!!! <3
nouw.com/elinelmersson
Matildaberlin
Matildaberlin,
Do it!! Kram <3
nouw.com/matildaberlin
Louise,
Grymma tips fina du!! <3<3
louiseelinore.com
Matildaberlin
Matildaberlin,
Tack söta du <3
nouw.com/matildaberlin
Wilmamathildaa
Wilmamathildaa,
Grym är du! Och tack för tipsen!💕
nouw.com/wilmamathildaa
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men åh! tack fining <3
nouw.com/matildaberlin
JuliaVNMelin
JuliaVNMelin,
Gah....,det där känns....,härligt!,kram
nouw.com/juliavnmelin
Matildaberlin
Matildaberlin,
Hahaha! Kram fina <3
nouw.com/matildaberlin
4foodies
4foodies,
Ska definitivt prova dessa övningar💪🙌
nouw.com/4foodies
Matildaberlin
Matildaberlin,
Åh! Hoppas du gillar dom =) Kram <3
nouw.com/matildaberlin

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin