6 småsaker för en lyckligare vecka

Godmorgon finingar!

Är ni lika taggade på måndag som jag? Som jag skrev igår så har jag äntligen börjat få lite energi igen och är inte en total zombie när jag vaknar. Tvärtom nästintill hoppar jag upp ur sängen. Okej, nu ska vi inte överdriva. 05:45 är fortfarande inte min drömtid att vakna, men ni fattar.

Oavsett känner jag 110% redo för en ny vecka. Lite nystart. Känner vi inte alla så? Det vi ska komma ihåg är att nystart inte måste innefatta några enorma, drastiska åtgärder för hälsan ska vara på topp, ibland är det de småsakerna i vardagen som gör störst skillnad. Därför har jag listat 6 småsaker du kan göra för en lyckligare vecka.

Klänning HÄR // Skor HÄR

1. Avfölj konton du inte mår bra av
Jag tror att de flesta av oss följer personer eller konton på instagram som inte inspirerar oss eller rent ut sagt ger oss ångest ( <-- jag har 100% ett sånt konto. Det är inte ens någon känd person, utan en "vän"). Det är helt i onödan. Vi har bara så pass mycket energi och att låta den gå till personer som inte förtjänar den är helt otroligt onödigt. Så se till att avfölja dessa eller om de inte känns rätt, muta kontot.

2. Sätt upp ett mål
As you know älskar jag mål. Tävlingsmänniska som jag är finns det få saker som driver mig så mycket som det. Så ta fram penna och papper och sätt upp ett (eller flera) mål för veckan. Det behöver verkligen inte vara något stort utan kan vara något så enkelt som att ta ut soporna eller skriva klart PMet du kämpar med. Sätt helt enkelt ett mål som motiverar dig att vilja checka av och stryka.

3. Lev efter 1-minutsreglen
Skjut aldrig upp något som bara tar mindre än en minut att göra! Det vill säga: ställ inte tallriken i diskhon utan diska snabbt upp den. Släng inte kläderna på golvet utan vik in dom i garderoben. Sätt i en ny påse i papperskorgen när du plockar ur den gamla. Gör allt som tar mindre än en minut att göra!

4. Stäng av notiser på onödiga appar
Notiser på mobilen kan ofta göra oss stressade, ljudet eller vibrationen gör att vi till största sannolikhet tar upp telefonen och kollar vad som sker. Något av ett stress, eller störningsmoment. Se därför till att stänga av notiser på de appar som inte absolut är nödvändiga. Jag har tillexempel inga notiser på insta eller facebook. Händer något där får jag se det när jag har tid och aktivt är där inne.

5. Promenera
Har vädergudarna lyssnat på oss så kommer det att vara solsken hela veckan. Det plus frisk luft är lika med magi. Kroppen mår bra av att röra på sig och det är ett bra sätt att rensa tankarna på. Det spelar ingen roll om du går långt eller kort, tar en snabb runda på lunchen eller utmanar dig själv och gå milen en lördagmorgon. Jag lever för såväl vardagsmotionen som morgonpromenaden och rekommenderar er alla det.

6. Le!
Troligtvis den absolut viktigaste punkten. Vi vet alla att skratt smittar och det gör leenden med så le för dig själv och le för andra. Likaväl som ett leende kan göra någon annans dag kan det, och kommer det, göra din dag.

Så ha nu en fantastisk vecka hjärtan!!

Gillar

Kommentarer

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin