6 småsaker för en lyckligare vecka

Godmorgon finingar!

Redan onsdag? Samtidigt känner jag: bara onsdag? Igår vaknade jag som en total zombie. Sista drömmen jag hade innan jag vaknade var en där jag skulle skriva en tenta. Eftersom att jag inte visste att jag skulle skriva den hade jag inte förberett mig. Tentan i sig var sen hur lång som helst och bestod av ALLT mellan himmel och jord. Kurslitteraturen var tydligen en Bamse-bok, så det var då frågor därifrån. Sen var det frågor kring vad de olika tidsepokerna hette när solen kom till, när jorden utvecklades med mera. Och sista frågan jag höll på med var en om byggnadsteknik. Jag var verkligen heeelt slut när sista larmet ringde brevid mig, haha.

Idag är det bättre. Okej, ge mig en kaffe sen är jag igång. As you know jobbar jag på att skapa en bättre vardag för mig själv. Jag har insett att det inte alltid är det stora som spelar roll, utan tvärtom kan vara det lilla. Därför har jag listat 6 småsaker vi alla kan göra för en lyckligare vecka.

Klänning HÄR // Skor HÄR

1. Avfölj konton du inte mår bra av
Jag tror att de flesta av oss följer personer eller konton på instagram som inte inspirerar oss eller rent ut sagt ger oss ångest ( <-- jag har 100% ett sånt konto. Det är inte ens någon känd person, utan en "vän"). Det är helt i onödan. Vi har bara så pass mycket energi och att låta den gå till personer som inte förtjänar den är helt otroligt onödigt. Så se till att avfölja dessa eller om de inte känns rätt, muta kontot.

2. Sätt upp ett mål
As you know älskar jag mål. Tävlingsmänniska som jag är finns det få saker som driver mig så mycket som det. Så ta fram penna och papper och sätt upp ett (eller flera) mål för veckan. Det behöver verkligen inte vara något stort utan kan vara något så enkelt som att ta ut soporna eller skriva klart PMet du kämpar med. Sätt helt enkelt ett mål som motiverar dig att vilja checka av och stryka.

3. Lev efter 1-minutsreglen
Skjut aldrig upp något som bara tar mindre än en minut att göra! Det vill säga: ställ inte tallriken i diskhon utan diska snabbt upp den. Släng inte kläderna på golvet utan vik in dom i garderoben. Sätt i en ny påse i papperskorgen när du plockar ur den gamla. Gör allt som tar mindre än en minut att göra!

4. Stäng av notiser på onödiga appar
Notiser på mobilen kan ofta göra oss stressade, ljudet eller vibrationen gör att vi till största sannolikhet tar upp telefonen och kollar vad som sker. Något av ett stress, eller störningsmoment. Se därför till att stänga av notiser på de appar som inte absolut är nödvändiga. Jag har tillexempel inga notiser på insta eller facebook. Händer något där får jag se det när jag har tid och aktivt är där inne.

5. Promenera
Har vädergudarna lyssnat på oss så kommer det att vara solsken hela veckan. Det plus frisk luft är lika med magi. Kroppen mår bra av att röra på sig och det är ett bra sätt att rensa tankarna på. Det spelar ingen roll om du går långt eller kort, tar en snabb runda på lunchen eller utmanar dig själv och gå milen en lördagmorgon. Jag lever för såväl vardagsmotionen som morgonpromenaden och rekommenderar er alla det.

6. Le!
Troligtvis den absolut viktigaste punkten. Vi vet alla att skratt smittar och det gör leenden med så le för dig själv och le för andra. Likaväl som ett leende kan göra någon annans dag kan det, och kommer det, göra din dag.

Så ha nu en fantastisk dag hjärtan!!

Gillar